水面の反射5

Temi

2014年02月09日 06:05


ベニスの水も反射させました^- 
Venice: http://slurl.com/secondlife/Yumix%20Prada/152/165/21

Made the water at Venice reflective.




ベニスは今はアクアアルタの季節、サンマルコ広場が冠水しています。
反射を入れるには以前の記事を見てください。
水面の反射2:http://temisirbu.slmame.com/e1410350.html

Now Venice is in the season of Aqua Alta. The St. Mark’s Square is covered with water. How to make the reflection, please see the old article.




水は浅いのでそのまま歩くことが出来ます。空を歩いているような不思議な感覚!
SLの写真は視点の関係で上広がりになりやすいので、反射像のほうがリアルに見えます^-

The water is just enough to wet my feet, so I can walk freely, with strange feeling like walking in the air. Pictures in SL tend to look wider on top side due to view point, reflected image looks more natural than real one.




冠水したアーケード。反射像には影が入らないので、ここは影なし設定にしています。
影の設定は、アバター→環境設定→グラフィックで、影の欄の中を選び、適用を押します。

Arcade covered with water. Since shadows are not shown in the reflected image, I used no-shadow setting here. To change shadow, go to Avatar→Preference→Graphics, then select desirable setting in the ‘Shadow’, and ‘Apply’.




撮影技法