ソラマメブログ

2020年03月21日

覗きカメラ1

SLのカメラのいい所の一つは、カメラポジションが自由に選べることです。岩や地面の中、身体の中も! 
過去のブログの中から、変な場所から撮った写真を集めてみました。
これは馬場のお風呂に浮かんだ私の身体の中から撮ったもの。昔のアバターなので現在のメッシュアバではどうなるのでしょう。

One of the good things of SL is that the camera position can be set freely, even in a rock, the ground or avatar body. I picked up several pictures from my old articles that used strange camera positions. This is taken at the Baba public bath, from a camera set inside of my floating body. This is a classical avatar. How will it be with the current mesh avatars?

覗きカメラ1


惑星パンドラの変身ユニットの中の女性兵士。呼吸に従ってマスクが曇ります。首だけで息してる。
A female warrior in the transformation unit at the planet Pandora. The mask is misted with the breath. The head alone is breathing.

覗きカメラ1


お店にあったギロチンセット。刃が落ちると首がころりと樽の中へ。でもこの首は偽物なのです。樽の中のは私の顔をはめ込んでいます。
本当の私の首はどこへ行ったのか探したら、折り曲げて身体の中へ入っていました。

A guillotine set at a shop. When the blade comes down, the head drops in the barrel, but this head is a fake. For this picture I pasted my skin on the head in the barrel. I looked for my real head and found it folded back in my chest.

覗きカメラ1


オーストラリアの海岸で「危険、ワニ生息地」って看板を無視したら食べられてしまった。
At a shore in Australia, there was a sign “Danger! Crocodiles inhabit this area”. I ignored it and was eaten by him.

覗きカメラ1


口の中を覗き込みましたが、私の身体はみつかりません。お腹の中に入ってました。
身体はぐちゃぐちゃに丸められてましたけど、顔は無傷のままでした。
このときは水着だったけど、衣装着てたらどうなったのでしょう。端がワニの身体からはみ出してたかも?
(思い出しました。着衣がはみ出してしまったので、わざわざ着替えたんだった^-^)

I looked into the mouth but my body was not found, so I moved the camera in his body and found my body rolled up. My head was in one piece. At that time, I wore a swimsuit. What happened if I were wearing dress? A part of the clothing sticks out from the crocodile body? (I remberd that I changed the clothing since it did stick out.)

覗きカメラ1


大きな貝に挟まれてしまった。でもこのときは身体はかがめた状態で、顔も自然のままでした。
I was caught in a big shell, but at this time my body was just ducked and the face was natural.

覗きカメラ1


「危険!」っていう看板の横で落ちてきていやな音が。でも柔らかい袋のようでこれも顔は無傷。
Under the “Danger” sign, something dropped on my head and made eery sound, but the bag might be soft and my face was intact.

覗きカメラ1


カナダアルバータのアサバスカ大学のMRI。以前はSLに沢山の大学がありました。大学巡りが楽しかったな;;
カメラを頭の方から入れてゆくと、眼、舌、歯がわかります。昔のアバターの頭の中にはこれしか入っていなかった。
次回は最近のアバターの頭の中を^-^

MRI at Athabasca University in Alberta, Canada. I enjoyed many universities in SL that I missed. When moving the camera from the top to down, eyes, tongue and teeth are coming in sight accordingly. Only these are in the head of classical avatars. In the next article, I will shoot the inside of current avatar head.

覗きカメラ1






同じカテゴリー(撮影技法)の記事画像
やつめつなぎ
二つのマウス 
顔ハメ再掲
顔ハメまとめ
合成写真
撮った所忘れたら
同じカテゴリー(撮影技法)の記事
 やつめつなぎ (2024-02-03 06:05)
 二つのマウス  (2024-01-26 06:05)
 顔ハメ再掲 (2023-11-17 06:05)
 顔ハメまとめ (2023-11-10 07:05)
 合成写真 (2023-11-06 06:05)
 撮った所忘れたら (2023-04-22 06:05)
Posted by Temi at 06:05│Comments(0)撮影技法
上の画像に書かれている文字を入力して下さい
 
<ご注意>
書き込まれた内容は公開され、ブログの持ち主だけが削除できます。