ソラマメブログ

2021年03月27日

少女の顔

以前紹介した、優しいお顔の殺し屋Keiさんのバーに可愛い美人アバが3人揃いました。
左のLizlizardさんと右のYuriccaさんはCATWA、CometoooさんはGENUSだそうです。
あ、殺し屋さん、って碁のことよ^―^

At the bar of Kei the gentle killer that I introduced before, three cute girls got together. Lizlizard and Yuricca on both sides are using CATWA, and Cometooo is GENUS. Needless to say, the killer means a tough player in Go game.




左のポップコーン食べてるのがLizlizardさん、妖精耳がCometoooさん、デブネコ抱いてるのはYuriccaさん。
童顔のわりに胸が大きい、年齢不詳アバですね^―^ 子供アバ禁止SIMはOKなのかな。

The left eating popcorn is Lizlizard, the one with fairly ears is Cometooo, and the right holding fat cat is Yuricca. Their bust are rather large comparing with the baby face. They are avatars of age unknown. Are they OK to enter SIMs prohibiting child avatars?




少女アバを探しましたが、デモを見てもネットで見ても、RLで見れる天使のようなかわいいのは少なかったです。
ゲームの世界のように本気で作れば出来るはずだと思うんですけど。
日本人と違って欧米人は大人の顔と子供の顔は極端に違うので、童顔アバの需要は少ないのかも?
海外は女優が童顔だと損をしているとも言われますし。

I looked for a girl avatar, but there were few cute ones even in Demos and net. It should be possible to make them as they are doing in the game world, but different from Japanese, European adults have completely different face than children, so there might be lack of demand for baby face avatars. Someone said that baby face is a drawback for an actress.



最近気が付いたのですけど、私のブログはコメントを受け付けなくなっていました。コメント書いていただいた方、ごめんなさい、わざとじゃないです! 
問合せ中ですがまだ回答がありません。IM はオフでも分かりますので、コメントありましたら、ぜひTemi SirbuまでIMください!

Recently I noticed that it has been impossible to make comment on my blog. The system wrongly rejected any comments, that was not my intention. Very sorry for persons tried to make comment. I issued ticket to the operator but no answer yet. I can accept IM even in off-line status, so please make comment through IM to Temi Sirbu, if any^-^




  

Posted by Temi at 06:05Comments(0)

2021年03月20日

パンドラの生物3/3

マウンテン・バンシー。これに乗って飛び回るシーンが印象的でした。
今のSIMにはいないので、作者がわからなくてごめんなさい;;

Mountain Banshee. The scene to fly around on this was impressive. Sorry that I do not know the creator since this is not in the current SIM.




ハンマーヘッド・ティタノテリウム。Leviathanさんの作品。主人公が最初に襲われたのはこれ?
パンドラのセーターは持ってないので、パンダのセーターを着ました。

Hammerhead Titanothere by Leviathan. This could be the one that attacked the main character at the beginning. I wore a sweater of Panda instead of Pandora.




パンドラは基本が6本脚のようです。獣類、トカゲなどもそうでしたし、翼竜の羽が4枚なのも統一されています。
進化の頂点のNaviも手が4本となるはずですが、映画化の都合で人間並みに^―^ 
これは狩りの対象になった鹿でしょうか? 作者はZagatさん。後ろの先の光る植物はFredrikさん。

The creatures in Pandora could be basically hexapodal. The Direhorse was so, and it is natural to see the flaying dragon has four wings. The Navi that was at the top of evolution in the planet should have four arms, but in the movie it has only two maybe because of the movie making. This could be a dear, Hexaped. The glowing plant behind was by Fredrik.




回転翼を持つ飛びトカゲ、Leviathanさん。映画の中ではちらりと見ただけですが。
地球では車輪のような回転構造を持つ生物が生まれなかったのは進化論の不思議の一つだそうです。

Fan Lizard with rotating wing by Leviathan. I did not notice it in the movie. It is said to be one of the mysteries of the theory of evolution that there were no creatures developed rotating mechanism like wheels or rotors.




最初のころのSIMにあったクラゲのように浮かぶ植物パノピラ。
同じものが未来世界インシリコの火星にも出て来ていました。 上に乗ってるのが私ですから、これはかなり大きい!

Panopyra that was seen in the early SIMs. The same one was seen at the Mars in the futire world INSIRICO. The one on the top is me, so please feel the size.




岩の陰にKat Buyさんの惑星パンドラSIM照明制御装置がありました。完全に人間にコントロールされてるんですね。
炎を上げるキノコのようなのはTizzyさん。

Hidden in a rock, there was a light control device for Pandora SIM, made by Kat Buy. So, this world is fully controlled by human… The burning mushroom was by Tizzy.




いつもパンドラへ行くときは、Naviのアバターで行くのですが、今回は誰もいないので自由に。
宇宙服にしよかとも思ったけど、寒くないし目立つので、今年もRLで着なかったスキーウェアにしました。
この記事はパンドラの紹介でなく、私の写真として見ていただけたら嬉しいです。構図やライティングに苦労しましたので。

When I visited Pandora, I used to wear Navi shape, but this time I did free since nobody was there. I had thought to wear a space suit but I ended up with a ski wear that I had no chance to wear in SL this year, and also it stands out. These pictures are not for introduction of Pandora. I am glad if you saw them as my photographs, since I worked hard to select the layout and lighting.



もし昔のパンドラに興味がおありでしたら、ぜひ私の古い記事も見てください。
If you were interested in the old Pandra, please visit my articles.
Pandora:http://temisirbu.slmame.com/c68289.html 
  

Posted by Temi at 06:05Comments(0)パンドラ

2021年03月16日

パンドラの生物2/3

SLのパンドラの植物は映画では見当たらないのもあります。
あの映画のころはAIによる植物の自動創成は出来てなかったと思うので、ほとんどは地球の生物の変形だったようです。
光っている大きなシダのようなのはFrederikさん。

Some of the plants in the Pandora SL may not be seen in the movie. When the movie was made, there was no automated plantation creation by AI, so some of them were derived from real plant in the earth. The bright plant was made by Frederik.




先端が光っているのもFrederikさん。その下の叢はElicioさん。
パンドラ専用に作られたもの以外も含まれているのかもですが、沢山のクリエーターさんが参加されてました。

The glowing plant is also made by Frederik. The bush next to it is by Elicio. Some of the plants might be made not only for the Pandora, but many creators were participated in the production.




巨大な草は、こういう中を歩き回っているだけでも異世界に来たような感じが楽しめます。
Walking among the huge grass provides me with a fresh feeling of strolling around a different world.




大きな水上のアネモネはTizzyさん。この構図は何度も同じものを使ってきました。
センターポジション志向というか、ただの目立ちたがりかな^―

The huge Anemonoid was by Tizzy. I might like this composition that I had used many times. I might have a trend toward centering position or just want to stand out?




パンドラ的ではないですけどきれいなのでSSを。赤いベリーはWillowさん。
This might not be at Pandora but I took sone SSs since it is beautiful, Berry Red by Willow.




これもパンドラ用ではないかもけど、不気味な木です。上と同じWillowさん。次回は動物を。
ノー・マンズ・スカイは最初の惑星を歩き回ってますが、宇宙船が故障してて、修理するまでこの惑星から出られません;; 

Also not for Pandora but eerie enough for it. By Willow too. The next article will be for fauna. As for the No Man’s Sky, I am strolling around the original planet but I still was not able to fix the space ship and cannot leave the planet.





  

Posted by Temi at 06:05Comments(0)パンドラ

2021年03月12日

パンドラの生物1/3

最近、PS4でノー・マンズ・スカイというゲームを始めました。宇宙船で様々な惑星を探索するのですが、惑星の状態は訪問する都度新しくAIが作りだすのです。
なので同じ世界はひとつもない。全部の世界を巡ろうとしたら、1秒1惑星でも数十億年かかるそうです。私の見る世界は、誰も見たことがない世界! 
で、アバターの惑星パンドラを思い出し、再訪しました。ソウルツリーがまだあった。Willowさんの作品。

Recently I started a game, No Man’s Sky, which is a game exploring various planet. The conditions of the planet will be created by AI every time a player visit it, so the same condition will not be seen by other players. If you try to see all of them, it will take more than several billion years even you visit new planet every one second. The world in front of me is the one never seen by others! It reminds me of the planet Pandora, so I visited there again. There is still the The Tree of Souls created by Willow.




これは以前のSIMにあったもの。声の樹木? SLで映画アバターの世界が作られたころは、SIMも沢山ありました。
ソウルツリ―の周りでは瞑想に入るアバターが沢山集まっていた。映画とは関係なかったかもけど^―^

This is one of trees in the previous SIMs, might be The Tree of Voices. When the world of the movie Avatar was established in SL, there were several SIMs and many players gathered together under the Tree of Souls meditating, which might have no relation with the movie. 




ソウルツリ―の種子。映画では重要な役割を持ってました。
もっと小さくて沢山身体にまとわりついてきましたが、それはSLでは再現されてませんでした。

The seeds of the Tree of Souls, Woodsprites which had an important meaning in the movie. There were a lot of them coming around the body but it was not done in SL.




映画ではちらっと見えただけの植物。こまかく再現されたのはNeekoさん。DVDを見て作らたのでしょうか。
映画の植生はUCリバーサイドの植物学教授ジョディ・ホルトのデザインだそうです。

A plant that got a momentary glimpse in the movie. Neeko reproduced it to a nicety. Would he make it with viewing DVD? The flora specimens seen in the film were all designed by Jodie Holt, a professor of botany at the University of California, Riverside.




水の出る植物はFredrikさんの作品、Naviがこの水を飲んでました。
The watering plant was made by Fredrik. In the movie, Navis are drinking water with this.




映画の最初の方に出てくる縮む植物ヘリコラジアンはKristoperさん。
触らなくても近づくと吸い込まれるように縮まってしまうので、写真撮るのが難しかったです。この記事、続きます。

The shrinking plant, Helicoradian by Kristopher, that appeared at the early stage in the movie. This one in SL disappears when approached, not touched, so it was hard to shoot pictures. This article will be continued.





  

Posted by Temi at 06:05Comments(0)パンドラ

2021年03月05日

ケムリ対策 

読み込み遅れで煙になってしまうのはよくありますが、先日いつまで待っても治らなくなりました。
キャッシュクリアも、リベイクも、リログもだめ。ビュワーを変更してもだめ:: 
同じPCからのセカンドアバには問題がないので、私の側の原因ではなさそうです。
チケットを出したらリンデンから対策方法の案内があり、一度で解決しました! その例を紹介します。

There are some cases that an avatar becomes smok while reading, but I was in the trouble for a full week where I cannot get out even by cash clear, rebake, relog, or viewer change. The second avatar with the same PC did not have the trouble, so the cause should not be on my side. I issued a ticket and Linden advised me how to fix it, which worked well. Here is the procedure just for your information.




Advance → Developer → Avatar → Character Tests → Test Male/Female
AdvanceメニューはCtl+Alt+D、DeveloperメニューはCtl+Alt+Qで上のツールバーに出せます。
これはFSの例です。リンデンによると、標準ビュワーではDeveloperでなくDevelopとなるそうです。

Advance > Developer > Avatar > Character Tests > Test Male/Female
The Advance menu can be reached by Ctl+Alt+D, and Developer, Ctl+Alt+Q.
Linden said that the word “Developer” will be “Deveolop” in the standard viewer.







  

Posted by Temi at 06:05Comments(0)変なバグ

2021年03月01日

フォトギャラリ 2/2

The lamps, The sea (ランプ、海):OiMaxさんの作品は、主テーマを中央に配置した左右対称の構図が多いようです。
一点透視を生かした空間の配分が素敵!

“The lamp. The sea”: Many OiMax’s works are using symmetrical layout putting the main subject at the center. The space composition with one-point perspective projection is nice!




Bear Servers (ビールサーバー):水平線、垂直線を強調したOiMaxさんの絵には共感してしまいます。
前の絵もこれも、左右対称を保ちながらの背景のリズムが素晴らしい!

“Bear Servers”: His work touches my chord with the layout stressing vertical and horizontal lines. Both this picture and the previous one have a nice background rhythm while keeping the symmetric composition.




On the time to the dream(夢へ旅立つ時~夢の世界へ入ろうとしているときのちょっとした時間):
架け橋の向こうにあるのは、明るい楽園の夢か、暗い悪夢の世界か・・・。
メタリックのフレームは、ライティングで様々な表情を見せるので、作品の一部にもなっています。

“On the time to the dream; a taste of time when coming into a world of dream”: Would it be a bright paradise or a dark nightmare waiting for you over the bridge? The metallic frame shows various expression according to the light and would be a part of the work.




floating (浮かぶ):私も同じ構図でリフレクションを使った絵を撮ったことがありますが、これは水面下の身体の表現がきれい! 
タイトルの大文字小文字はOiMaxさんのご指示通りです。小文字は一般的で強い感じがしないようにだそうです。

“floating”: I once took a similar layout using the reflection effect. This work has a beautiful expression of the body under the water. The use of capitals in the title is following OiMax’s designation. He said that the lower case was used for generalization avoiding strong images.




Golden Time (黄金の時):現地の少女のような若い肢体が自然の中の美しいひとときを。まさに「人生最良のとき」 RLでぜひ経験したい世界です。
OiMaxさんの絵のもう一つの特徴は、モデルの頭の上にスペースを入れないこと。接近感が素敵な緊迫感を生んでいると思います。

“Golden Time”: The young body like a local girl expresses a beautiful moment in the wilderness. This is surely the best moment in the life. I do like to have this experience in RL. Another feature of OiMax’s works is to elimate space above the model head, that provides some heightening of tension through the feeling of adjacency.




Standing for the summer (夏に立って):「なんか文句ある?」って言う強さを感じます。ひまわりの強さも好き! 
他にも素敵な作品が沢山展示されています。展示品は入れ替えが多いようですので、お見逃しないように。 
OiMaxさん、ギャラリ設定でお忙しい中、取材(?)にご協力、ありがとうございます!

“Standing for the sumer”: I feel a power saying “Do you have something complaining?” I love the strength of the sunflower too. There are many cool pictures other than these. The exhibition could be replaced soon, so do not miss them! Thank you OiMax for taking time for my interview(?) out of your hectic schedule for setting the gallery.
Flash Back: http://maps.secondlife.com/secondlife/Sociaria/190/195/2502



マーカス・デュ・ソートイの「レンブラントの身震い」という本は、AIは創造性を獲得できるのか、というテーマです。
その中で、アートとは他の人の心の働きを覗き見る窓、というのがありました。
OiMaxさんにお話を伺ったり、どうやって撮ったか考えたりするのは、結構正しい見方なのかも。勝手な解釈もお許しください^―^

I have just read a book, “The Creativity Code” by Marcus du Sautey, discussing the possibility to develop creativity with AI. In the book he said that an art is a window to see activities of someone’s mind through it. In that meaning, it could be rather good to ask OiMax’s intention or to guess how he shot the pictures. Please forgive my arbitrary interpretation.





  

Posted by Temi at 06:05Comments(0)アートギャラリ