ソラマメブログ

2010年01月03日

9プリムの森

最近はプリム節約のためか、スカルプを使ってテクスを貼ったオブジェクトが多いみたいです。
完全に読み込むまで何だか判らず、流木の集まりが急に難破船になったり。最近は慣れてきて何が出るのか楽しみになりました。

Recently there are many sculpted objects with elaborate texture to save the total prims, so they are not recognized until full data was read. But I have been accustomed and can enjoy the process that the object builds up its appearance, such as a bunch of driftwood makes a wrecked ship.

9プリムの森


出てきたのは何と森! 中心の陽射しまで含めて全部で9プリムしかない。よく見ると木の前後関係が変。
でもプリムを節約すると、スカイをいくつも重ね、一区画の中で様々な世界が作れるのですね。これはミニナリエがあった場所の下です。

This time it was a forest! It uses only nine prims including the sunshine at the middle. A careful look reveals that the far trees look closer. By saving prims, it could become possible to make several layers of skybox to create various worlds on a single section. This is a place near the Mininalie.

9プリムの森

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Posted by Temi at 08:18│Comments(2)撮影技法
この記事へのコメント
きょうは有難うね、
江戸城のファンで周りにまだあまり街並みがない(一昨年11月頃)から行ってます。昨年の4月までXPマシンでうろうろしていましたwww
Vistaマシンで、前後の表示が重なったり、整合性なかったり(前後が逆)しますよね。又、行きます。
Posted by Shinichi Adamski at 2010年01月03日 22:19
来ていただいてありがとうございました!

私はまだXPですけど、やっぱりテクスの前後は出ます^
特にアルファチャンネルのあるものは要注意、
写真撮るときは位置を変えて逃げてます。
Posted by Temi at 2010年01月03日 22:36
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