ソラマメブログ

2012年09月20日

アパッチの村

以前無法者との対決を見ていたインディアンに、アパッチの村に案内してもらいました。
ここには25人が住んでいるそうです。左側にあるマットに全部ずらりとインディアンが座ったら壮観だろうな。

The Indian girl sitting by the encounter of the marshal and outlaw brought me to the pueblo of apache. She said there were twenty five residents here. It might be a magnificent view when all of them are sitting on the array of cushions.

アパッチの村


逞しい男性は戦士長だそうで、この方もドイツ人でした。

The macho man is a war chief. He is also German.

アパッチの村


ダンスが撮りにくかったので、別の日に私も踊ってみましたが、ダンスというより上下に飛び跳ねてるだけみたい。
アパッチのダンスって本当にこんなの?(^-)  このダンスボールもドイツ語でした。
ペンシルバニアダッチ、ってありましたから、アリゾナダッチもいたのかな(^-)
並んだ座布団には名前がついています。指定席? イベントも沢山あるようですけど、なかなか時間が合わなくて見れないのが残念です。

Since it was hard to shoot the dance, I did it myself later, but it looked like just jumping up and down rather than dancing. Is real dance of apache like this? The explanation of the dance ball was also German. Since there was Pennsylvania Dutch, there could be Arizona Dutch. Each cushion has the name respectively. Are they reserved seats? There may be many events going on but it is too bad that it is hard to attend due to time difference.

アパッチの村


部落の全景、昔のインディアンの遺跡のように崖にそって高く作られていました。
飛行は禁止なので梯子を上ってここまで来るのは結構大変でした。

The pueblo from the top. It was a cliff dwelling like a relic of old indian habitation site. Since flying is prohibited, it was not easy to come to this height using ladders.

アパッチの村

同じカテゴリー(旅行(北米))の記事画像
北極店 
海
ハロウィーン
動物たち
HC牧場の決闘?
駅馬車
同じカテゴリー(旅行(北米))の記事
 北極店  (2023-12-22 06:05)
  (2016-09-30 06:05)
 ハロウィーン (2014-10-28 06:05)
 動物たち (2012-09-18 06:31)
 HC牧場の決闘? (2012-08-31 06:37)
 駅馬車 (2012-08-29 06:21)
上の画像に書かれている文字を入力して下さい
 
<ご注意>
書き込まれた内容は公開され、ブログの持ち主だけが削除できます。